Wydawnictwo Target od dekad nowelizuje odcinki Doctor Who – wkrótce doczekamy się kolejnych trzech powieści.
W wywiadach dla Doctor Who Magazine Mark Gatiss, Robert Shearman i Joy Wilkinson opowiedziały o swoim podejściu do przepisania scenariuszy odcinków Dalek, The Crimson Horror i The Witchfinders na powieści. Poniżej przeczytacie krótkie wyimki z ich wypowiedzi o tym, jak nowelizacje poszerzają historie znane z telewizji i niejednokrotnie uwielbiane przez rzesze fanów.
Robert Shearman podjął się nowelizacji odcinka Dalek i tak opowiada o jego tytułowym bohaterze:
Chciałem, żeby torturowanie Daleka miało większy oddźwięk, więc bardziej wykorzystałem jego krzyk. To wołanie o pomoc, które Doktor wyłapuje, gdy wciąż lecą przez wir czasu z Rose. To podniecające, że mogłem napisać scenę w TARDIS, której nie miałem okazji pokazać na ekranie.
Mark Gatiss, który napisał kilka odcinków serialu, tym razem nowelizuje The Crimson Horror:
Jedną z rzeczy, które uwielbiam w wersji telewizyjnej, jest to, jak prędkie jest to wszystko. Celowo napisałem to w taki sposób, więc np. kiedy Doktor wyjaśnia, co się wydarzyło, wydarzenia płyną wartko. Nie chciałem tego poświęcać w powieści, a gdybym zwiększył jej objętość, akcja by zwolniła. Żeby utrzymać prędkie tempo oryginalnej wersji, dodałem jeszcze jedną przygodę – prequel. Napisanie pierwszej sprawy Madame Vastry, Jeny i Straxa było niezwykle uwalniające.
Joy Wilkinson z kolei przepisała na powieść historię The Witchfinders:
Mój odcinek celowo nie stanowił części większej fabuły, a zarazem miał miejsce w połowie serii, a nie na jej początku. I było w nim troje towarzyszy. Dlatego chciałam pokazać historię z punktu widzenia Willi. Jest postacią napisaną przeze mnie, która z powodu Doktor przechodzi wielką przemianę. Dowiadujemy się też trochę o tym, co wydarzyło się z nią już po wydarzeniach z odcinka.
Pełne wywiady przeczytacie w numerze 561 Doctor Who Magazine.
Źródło: Doctor Who TV